vp_no_article_top_vitaepro_20years-2TQ_1322x562.jpg

Historien bak hele Nordens kosttilskudd - VitaePro fyller 20 år!

Hvert produkt har sin historie. VitaePro sin historie handler om lidenskap, engasjement og vekst. Fra en garasje med to norske gründere og en god idé i 2002, har kosttilskuddet VitaePro vokst til å bli et av de mest brukte kosttilskuddene i Norden i dag.

Slike vellykkede historier starter som regel med en visjon, og visjoner kommer fra mennesker. VitaePro sin historie begynte i 2002 da to nordmenn sa opp jobben sin i Hydro for å begynne å jobbe med noe de virkelig brant for, en ingrediens som de trodde kunne hjelpe folk til en bedre helse.

Nøkkelingrediensen

De to gründerne hadde fra tidligere arbeid kommet i kontakt med planteekstraktet astaxanthin, og en visjon hadde da begynte å vokse frem. De ønsket at den gunstige effekten av denne ingrediensen skulle være tilgjengelig for folk flest. Derfor begynte de å lage et kosttilskudd med astaxanthin, samt de to andre planteekstraktene lutein og zeaxanthin.

Igjennom hele VitaePro sin tid på markedet har kvalitet og sikkerhet vært høy prioritet. Gründerne ønsket å finne astaxanthin i både ren og naturlig form, noe som viste seg å ikke være så lett. De måtte spore ingrediensen rundt store deler av verden og fant den til slutt på Hawaii. VitaePro inneholder fortsatt denne nøkkelingrediensen, som nå produseres på Island.

Startet i en garasje

De to grunnleggerne startet med å gi bort VitaePro til venner og familie. De forsto tidlig at det var en etterspørsel etter dette produktet på markedet. Virksomheten begynte så å vokse videre, og den ble flyttet fra garasjen i 2005 til kontorbygg på Ryen i Oslo, hvor hovedkontoret har vært i alle år, helt til nylig.

Innovativ forretningsmodell

Som med enhver endring i kosthold eller livsstil, ville effekten av produktet kreve jevnlig bruk over tid. Derfor bestemte de seg for å selge produktet på abonnement. Dette var ganske nytt for kosttilskudd på denne tiden. Abonnement ville gi kunden mulighet til å bruke produktet over tid uten å måtte huske å kjøpe det i butikken. Gründerne mente dette kunne bidra til at kundene fikk mulighet til å kjenne effekten etter bruk over tid. Dette ville også bidra til å holde kostnadene for produktet lavere, fordi salg direkte til kunden ikke ville trenge noen fordyrende mellomledd, noe som gjorde det mulig for flere å prøve produktet.

Kundene er en del av markedsføringen

Da VitaePro først ble annonsert på norsk fjernsyn i 2008, var interessen for produktet enorm og salget tok virkelig fart. TV-kampanjen med reklamefilmer som bestod av kunder som fortalte om sin erfaring med VitaePro og anbefalte kosttilskuddet til andre, var et innovativt markedsføringskonsept. Dette konseptet har senere blitt kopiert av andre i bransjen, så vel som i andre typer bransjer. Fra dette tidspunktet har VitaePros kunder vært en genuin del av markedsføringen og de anses også som en del av merkevaren.

Dedikerte medarbeidere

Da suksessen var en realitet i Norge i 2008, begynte VitaePro virkelig å ekspandere og vokse. I 2009 ble VitaePro lansert i Finland og Sverige, i 2010 gikk vi inn i Danmark, i 2012 i Tsjekkia og senest i 2019 sto Nederland for tur. Gjennom årene har dedikerte ansatte i alle disse landene vært firmaets viktigste ressurser. Sammen har vi bygget en sterk og kjent merkevare, samt en bedrift med en kultur basert på sterke verdier. Mange av de ansatte har vært med i selskapet gjennom hele produktreisen og jobber fortsatt med VitaePro i dag.

Fokus på kvalitet og effekt

To områder har vært spesielt viktige for VitaePro gjennom alle årene, nemlig kvalitet og effekt. Viktigheten av god kvalitet og dokumentert effekt har alltid vært grunnlaget i enhver beslutning som er tatt om produktets utvikling. Fra 2009 har vi hatt en egen forsknings- og utviklingsavdeling, og siden den tid har VitaePro blitt videreutviklet av norske ernæringseksperter. Avdelingen overvåker internasjonal forskning og velger ut råvarer og ingredienser basert på dokumentasjon i samsvar med våre kvalitetsstandarder, samt relevante myndighetskrav. Alt gjøres for å sikre at VitaePro støttes av vitenskapen på ingrediensnivå, for å utvikle det beste mulige produktet for kundene våre. Ettersom vi ønsker å utvikle det beste produktet for muskler og ledd på markedet, har VitaePro blitt omformulert flere ganger, og tilført nye ingredienser for å alltid være et steg foran og i tråd med vitenskapen.

"Det funker for meg"

TV som markedsføringskanal viste seg å være en suksess for VitaePro allerede i 2008 og har vært en viktig bidragsyter i produktets reise til å bli et av de mest brukte kosttilskuddene i Norden. Fordi gründerne valgte å ikke selge VitaePro i butikker eller apotek, ble TV "butikkvinduet" eller "butikkhyllen" som trengtes for å la forbrukerne bli kjent med kosttilskuddet. Fra starten av har VitaePro blitt kjent for TV-reklamene som viser kunder og ambassadører, samt effektbaserte reklamer om muskler og ledd.

I 2013 kom VitaePro ut med musikkvideoen «Det funker for meg», hvor fokus først og fremst var å spre glede og inspirasjon med humor og moro, ut til alle nordmenn gjennom TV og radio. Reklamen skapte mye oppmerksomhet og ble en stor suksess. Året etter ble det gjort en finsk og en svensk versjon av det samme konseptet i disse landene. Dette konseptet som gikk viralt var faktisk en idé fra en av grunnleggerne.

Et internasjonalt selskap

Fra å starte med to personer med en god idé i 2002, har VitaePro vokst til å bli det mest kjente produktet til det internasjonale selskapet NutraQ, morselskapet til VitaeLab. Et selskap innen helse- og skjønnhetsbransjen som på en bærekraftig måte utvikler, produserer og distribuerer et bredt spekter av høykvalitetsprodukter. I dag har NutraQ over 170 ansatte i 7 markeder og organisasjonen fortsetter å vokse både i etablerte marked, men også internasjonalt.

Vi feirer 20 år med våre kunder med et stort jubileumslotteri!

VitaeLab feirer hele 20 år med VitaePro på markedet. Vi ønsker å gi tilbake til alle våre kunder og starter derfor året med et stort jubileumslotteri i første kvartal. Som kunde kan du vinne en av hele 130 premier! Vi trekker ut heldige vinnere av 10 elsykler, 20 aktivitetsklokker og 100 tursekker den 04.04.2022.

 

 

Benytt deg av spesialtilbudet i dag

VitaePro inneholder nøye utvalgte ingredienser for muskler, ledd, immunsystem, hjerte og energinivå.

  • Nå kan du prøve VitaePro til -50%: koster kun 164 kr (ordinær pris 328 kr). Du får også vårt populære kollagentilskudd i gave (spar over 400 kr på tilbudet).

  • Enkelt med helse på abonement: Det er ingen bindingstid og du mottar forsendelsen direkte i din postkasse.

  • Alle som er kunde i første kvartal er med i vårt store jubileumslotteri med 130 premier til en verdi av 420 000 kr!
VitaePro inneholder ingredienser med dokumentert effekt
MUSKLER OG LEDD

Vitamin D bidrar til å opprettholde normal muskelfunksjon, mens Boswellia serrata bidrar til å holde leddene komfortable.

ENERGINIVÅ OG IMMUNSYSTEM

Vitamin B12 og C støtter energinivået ved å bidra til å redusere tretthet og utmattelse, mens mineralet selen, samt vitamin B12, C og D bidrar til immunsystemets normale funksjon.

HJERTE

De essensielle omega 3-fettsyrene DHA og EPA bidrar til hjertets normale funksjon. Gunstig virkning oppnås ved et daglig inntak på 250 mg DHA og EPA (2 kapsler/døgn).