1. Kosttilskudd og trening

    Det skjer mye i kroppen når du trener. Les mer om hvorfor kosttilskudd kan være bra i kombinasjon med trening.

    Les mer
  2. Slik tar du vare på musklene dine

    Du bruker muskler når du står, går, sitter eller danser - ja faktisk, i alt du gjør. Visste du at riktig næring også kan påvirke musklene på en positiv måte?

    Les mer
  3. Hvilket underlag er hardest å løpe på?

    Noe av det beste med løping er at du kan løpe hvor som helst og på nesten all slags underlag. Alt du trenger er gode sko og treningstøy. Men noen underlag er mer skånsomme å løpe på enn andre.

    Les mer
  4. Unngå unødvendige muskelplager

    Har du mistet piffen og er øm i kroppen, eller har visse aktiviteter blitt mer utfordrende enn før? Det kan være lurt å unngå unødvendige muskelplager! VitaePro inneholder ingredienser med dokumentert effekt på muskler og ledd.

    Les mer
  5. Visste du at vitamin C er gull verdt etter intens trening?

    Vitamin C er en antioksidant som er viktig for immunsystemet. I perioder hvor immunsystemet jobber hardt øker behovet for antioksidanter.

    Les mer
  6. Slik gjør du trening til en del av hverdagen

    Forskning viser at det ikke er nødvendig å trene hardt for å få bedre helse: 30 minutter aktivitet er alt du trenger for å oppnå helsegevinster! Her er 10 tips for deg som ønsker å gjøre mosjon til en naturlig del av hverdagen.

    Les mer
  7. Vi spiser mindre fisk og for lite vitamin D!

    Vi spiser stadig sunnere, men får fortsatt i oss altfor mye salt og for lite fisk, viser Helsedirektoratets ferske rapport om utviklingen i det norske kostholdet.

    Les mer
  8. Velg mat med riktig type fett

    Alle ønsker å leve et godt liv, ha et sunt kosthold og gode vaner. Mange tror at alt fett er usunt og velger bort fettholdige produkter.

    Les mer
  9. Tips til oppvarming

    Oppvarming før trening er viktig. Her er 3 øvelser som du kan prøve.

    Les mer
  10. TEST: Hvor sunt spiser du egentlig?

    For flere kan det være en utfordring å opprettholde gode matvaner. Dette blir tydelig slått fast i en rapport fra Helsedirektoratet, som viser at de fleste nordmenn ikke får i seg den anbefalte mengden av grønsaker og fisk.

    Les mer
  11. Tar du vare på vare på musklene dine?

    Visste du at du behøver 17 muskler for å få frem et smil og 43 for å rynke pannen? Og at du bruker hele 200 muskler bare ved å gå ett skritt? Les hva VitaePro kan gjøre for deg.

    Les mer
  12. Strikk uten ubehag!

    Strikking er populært som aldri før. Men langvarig og ensidig belastning på håndleddene og fingrene kan føre til ubehag.

    Les mer
  13. Slik finner du motivasjon i hverdagen til å trene

    Det er aldri for sent å begynne eller å lære seg noe nytt. Det spiller egentlig ingen rolle når du begynner å trene. Du kan alltid forbedre din helse og fysiske status ved å bevege mer på deg. Og husk: All aktivitet teller! Litt aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.

    Les mer
  14. Slik varmer du opp til en god treningsøkt!

    Oppvarming gir kroppen tid til å gjøre seg klar til treningen. Les mer hvordan du bør varme opp!

    Les mer
  15. Slik varmer du opp før skituren

    Påsken er tiden for de fineste skiturene i løpet av sesongen og er godt for kropp og sjel. I tillegg er langrenn skånsomt for leddene. Men husk å varme opp før du begir deg ut på turen. Oppvarmingen setter i gang blodsirkulasjonen samt at den øker produksjonen av leddvæske. Da får leddene mer smøring som igjen sørger for friksjonsfrie bevegelser.

    Les mer
  16. Slik bygger du gode vaner for en sunn hverdag!

    Ønsker du å spise sunnere og være mer aktiv? Da er det små grepene i hverdagen som gjelder! Les mer hvordan du bygger gode vaner.

    Les mer