VP_VP_ALL_1920x455_1805_Wommen_ReversPlank_Gym.jpg

Slik tar du vare på musklene dine

Du bruker muskler når du står, går, sitter eller danser - ja faktisk, i alt du gjør. Visste du at riktig næring også kan påvirke musklene på en positiv måte?

Det er lett å ta musklene for gitt, men faktum er at de trenger vår hjelp for å fungere normalt. Her kan du lese mer om hvordan riktig kosthold, og vitaminer, kan påvirke musklene på en positiv måte.

Etter 45 taper vi muskelmasse

Kroppen er i en kontinuerlig prosess der våre muskler bygges opp og brytes ned. Etter 45-årsalderen begynner vi å tape muskelmasse, og kroppens evne til å bygge opp musklene begynner å avta. Den gode nyheten er at det tar halvparten så lang tid å bygge opp musklene enn å bryte de ned.

Styrk muskler med trening

En annen god nyhet er at det er aldri for sent å begynne å trene for å bygge muskelmasse. Hvis du ikke har startet med trening er det ennå ikke for sent, men husk å lytte til kroppen din, og ikke ta i for mye. Styrketrening er en skånsom måte å styrke musklene på. Styrketrening er viktig fordi i tillegg til å bygge muskelmasse, kan du også forebygge belastningsskader og styrker skjelettet.

Påvirke musklene med vitaminer!

I tillegg til å holde deg aktiv, bør du sørge for å få i deg de byggesteinene kroppen trenger, gjennom et balansert kosthold, for å opprettholde musklene. Ifølge helsedirektoratets anbefalinger bør du spise fisk 2-3 ganger i uken og 500 gram frukt og grønnsaker hver dag.

Visste du at vitaminer kan ha en påvirkning på musklene? Vitamin D er særlig viktig når den omdannes til et hormon i kroppen som kan påvirke muskelfunksjon. Vitamin D bidrar til å opprettholde normal muskelfunksjon.

Den viktigste kilden til vitamin D er sollys, men vitaminet finnes også i fet fisk. Helsedirektoratet anbefaler enkelte grupper til å bruke kosttilskudd for å få nok vitamin D, for eksempel, bør eldre som tilbringer liten tid utendørs supplere kosten med et vitamin D-tilskudd.

Kosttilskuddet VitaePro Plus inneholder den anbefalte daglige dosen av vitamin D, og er spesielt utviklet for å bevare muskelfunksjon og god helse.

VitaePro Plus inneholder ingredienser som er bra for flere funksjoner i kroppen. I tillegg til antioksidantene selen, vitamin C, E og astaxanthin, inneholder VitaePro Plus også vitamin B12 og D, omega 3-fettsyrer, zeaxanthin og lutein.

Ta vare på musklene dine – prøv NYE VitaePro Plus til introduksjonspris i dag!

Fun facts: Visste du dette om musklene?

  • Du behøver 17 muskler for å få frem et smil og 43 for å rynke pannen?
  • Du bruker hele 200 muskler bare ved å gå ett skritt?
  • Kroppens raskeste muskel er øyelokket?
  • Kroppens sterkeste muskel er tungen?
  • Den eneste muskelen som ikke blir støl er hjertet?

VitaePro Plus inneholder ingredienser med dokumentert effekt på flere funksjoner i kroppen:

 

MUSKLER: VitaePro Plus inneholder vitamin D som bidrar til å opprettholde normal muskelfunksjon.

BRUSK: VitaePro Plus inneholder vitamin C som bidrar til normal kollagendannelse som har betydning for bruskens normale funksjon.

IMMUNSYSTEM: VitaePro Plus inneholder selen samt vitamin B12, C og D som bidrar til immunsystemets normale funksjon.

HJERTE: VitaePro Plus inneholder omega 3-fettsyrene DHA og EPA som bidrar til hjertets normale funksjon. Dokumentert effekt på hjertets normale funksjon ved 250 mg DHA og EPA (2 kapsler/døgn).

REDUSERER TRETTHET: VitaePro Plus inneholder vitamin B12 og C som bidrar til å redusere tretthet og utmattelse.

BESKYTTER CELLENE: VitaePro Plus inneholder antioksidantene selen og vitamin C og E som bidrar til å beskytte cellene mot oksidativt stress.